Frakt & Leverans
Leveransinformation
Leveranshantering
Så här går din leverans till:
1. Orderbekräftelse
När du genomfört din beställning skickar Mood Hälsobutik en orderbekräftelse till dig via mail, där du hittar detaljer om din beställning. Därefter påbörjar vår lagerpartner, Medical Log Point AB, förberedelserna inför utskick.
Observera! Har du beställt andra produkter än kosttillskott (som t.ex Hälsotester) så skickas de produkterna från den återförsäljaren med PostNord. Skulle du ha några frågor om den leveransen är du välkommen att du höra av dig till support@moodlife.se.
2. Leveransutskick
Så snart dina varor är packade och skickade får du en bekräftelse från Medical Log Point AB på mailen, där du också får ett sändningsnummer för att kunna följa din leverans hos DB Schenker eller PostNord. Du hittar mer information om spårning på vår sida Spåra Paket.
När försändelsen har lämnat vårt lager får du även ett bekräftelsemail från Mood Hälsobutik med information om att din order är på väg.
3. Paketuthämtning
När ditt paket finns tillgängligt för uthämtning får du ett mail eller sms från DB Schenker eller PostNord. Från båda paketleverantörerna får du också information om hur du hämtar ut ditt paket, eventuellt om det är hemlevererat. Båda paketleverantörerna uppmanar till att försöka hämta ut ditt paket snarast möjligt.
Observera! Vid PostNord hemleverans behöver du vara hemma och ta emot paketet, annars lämnas den vid närmsta ombud. Information om när hemleveransen sker kommer på sms från PostNord
För kvitto kan du använda följesedeln om det behövs. Den är antingen fastklistrad på paketet eller så hittar du den i paketet.
Har du några frågor kring din leverans är du alltid välkommen att kontakta oss på support@moodlife.se. Vi hjälper dig så snabbt vi kan.
Snabba leveranser
På MOOD Hälsobutik gör vi vårt bästa för att du ska få dina varor så snabbt som möjligt. Beställningarna skickas samma eller nästkommande dag beroende på vilken tid du beställer, samt förutsatt att det är en arbetsdag.
Följande gäller kring utksick:
- Beställningar lagda före kl. 12:00 på arbetsdagar skickas samma dag.
- Beställningar lagda efter kl. 12:00 eller på helgdagar skickas nästföljande arbetsdag.
- Leveranstiden är normalt 1–3 arbetsdagar.
Leveranstider vid särskilda tillfällen
Vid rea-tillfällen, kampanjer, helgdagar eller röda dagar kan leveranstiden förlängas något. Leveransadresser längs lantbrevbärarlinje eller ö-bebyggelse utan broförbindelse kan medföra en förlängd leveranstid med 2–3 vardagar.
Leverans inom Sverige
MOOD Hälsobutik levererar endast till adresser inom Sverige.
Frakt och avgifter
Fri frakt över 499 kr
- Vid beställningar över 499 kr erbjuds fri frakt med DB Schenker.
- Vid beställningar över 599 kr erbjuds fri frakt med PostNord.
- För beställningar under de beloppen tillkommer en frakt- och hanteringsavgift som visas i kassan.
Leveransalternativ
I nuläget använder vi DB Schenker och PostNord som våra paketleverantörer.
DB Schenker
• Leverans till ombud
• Liggtid hos ombud: 14 dagar**
• Leveranser med biodiesel
• Klimatkompenserad leverans
**Paketet ska hämtas inom angivna dagar, annars returneras det till oss. Vid outlöst paket kan en avgift komma att debiteras om 99 kr inklusive moms.
Schenker levererar ditt paket till det närmaste ombudet från den angivna adressen. Tänk på att ombud på mindre orter ibland kan ha begränsad utkörning, vilket kan påverka leveranstiden. När paketet har ankommit till ombudet får du en avisering och kan hämta ut ditt paket med svensk legitimation och kolli-ID.
PostNord
• Levereras till hemmet eller ombud (eller företag om angivet)
• Liggtid hos ombud: 7 dagar**
**Paketet ska hämtas inom angivna dagar, annars returneras det till oss. Vid outlöst paket kan en avgift komma att debiteras om 149 kr inklusive moms.
Din beställning kommer att skickas som antingen varubrev eller postpaket, beroende på paketets storlek, vikt och innehåll. Varubrev levereras i första hand till din postlåda eller utanför dörren. Om innehållet kräver det kan du behöva vara hemma för att kvittera paketet. Information om det kommer i det fallet från PostNord.
Mood Hälsobutik har tyvärr inte möjlighet att påverka hur varubrevet levereras. Det är PostNord som avgör om leverans sker till postlåda, utanför dörren eller till ett utlämningsställe.
För PostNord hittar du mer information under spåra paket.
Spåra ditt paket
När din order skickas får du en leveransbekräftelse med ett sändningsnummer till din e-post eller på sms. Med detta kan du enkelt spåra försändelsen via paketleverantörernas spårningsverktyg, genom att använda ditt försändelse-id.
Du kan enkelt spåra ditt paket, antingen via appen Mina Paket, via DB Schenkers hemsida eller via PostNords hemsida.
Hämta hos ombud
För att hämta ditt paket behöver du:
- Giltig legitimation som matchar mottagarens namn.
- SMS- eller e-postaviseringen med försändelsens nummer.
Ej uthämtade paket
För ej uthämtade paket kan det debiteras en avgift för returfrakt och hantering. Observera att om du ångrar ett köp måste du först hämta ut paketet innan du returnerar det enligt våra returinstruktioner. Mer information hittar du under våra Köpvillkor.