Köpvillkor

 

Köpvillkor för MOOD Hälsobutik

Allmän information

Snabb leverans

  • Leveranstid: 1–3 vardagar.
  • Order skickas samma dag vid beställning före kl. 12.

Säker betalning

  • Betalning sker smidigt och säkert via Klarna eller med vanligt bankkort.

Fri frakt

  • Fri frakt vid order över 499 SEK.

Beställning och orderbekräftelse

När din beställning är slutförd skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Orderbekräftelsen innehåller information om produkter, priser, faktureringsuppgifter och leveransadress.
Om något inte stämmer, vänligen kontakta oss omedelbart via e-post på support@moodlife.se.


Leveransvillkor

Leveranstid

  • Ordinarie leveranstid är 1–3 helgfria vardagar.
  • Leveranstiden kan påverkas av röda dagar, storhelger eller externa omständigheter. Vid förseningar, kontakta oss på support@moodlife.se.

Leveranssätt

Leveransinformation

  • Du får en leveransavisering på mail när ordern är skickad från vårt lager på Medical Logpoint AB med spårningsnummer. Läs mer under Frakt & Leverans.

Lagerstatus
Vi reserverar oss för eventuella fel i lagerstatus och förbehåller oss rätten att kontakta dig om en produkt inte finns i lager.


Priser och betalning

  • Alla priser anges i SEK.
  • Priser för kosttillskott inkluderar 12 % moms, och priser för övriga produkter inkluderar 25 % moms.
  • Vi reserverar oss för prisjusteringar orsakade av leverantörsförändringar, feltryck eller tekniska fel.

Ångerrätt och returer

Ångerrätt
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din beställning, i enlighet med Distansavtalslagen.

Villkor för ångerrätt:

  • Meddela oss via e-post på support@moodlife.se och ange namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilken produkt returen gäller.
  • Produkten ska returneras inom 14 dagar från att du meddelat oss.
  • Produkten måste vara i obruten förpackning och i ursprungligt skick.
  • Kunden står för returfrakten.

Undantag från ångerrätten:
Ångerrätten gäller inte för produkter som är förseglade av hälso- eller hygienskäl och där förseglingen har brutits.


Reklamation

Vi besiktigar alla produkter innan de skickas. Om en produkt är skadad eller felexpedierad, vänligen kontakta oss omedelbart via e-post på support@moodlife.se.

Vid reklamation:

  • Ange namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av problemet.
  • Bifoga gärna bilder som visar felet.
  • Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten och ersätter dig enligt Konsumentköplagen.

Reklamationsrätten gäller i tre år enligt Konsumentköplagen.


Outlösta paket

Om en försändelse inte hämtas ut och går i retur,  kan vi komma att debitera kunden en avgift för returfrakt och hanteringskostnader (99 SEK).


Personuppgiftshantering

Vi behandlar dina personuppgifter enligt GDPR. För mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vänligen läs vår Integritetspolicy.


Tvistelösning och tillämplig lag

Dessa köpvillkor regleras av svensk lag. Vid en eventuell tvist som inte kan lösas i samförstånd hänvisas ärendet till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).


Om oss

MOOD Hälsobutik drivs av Mood Growth AB, org.nr 559128-5381.
Lagret hanteras av Medical Log Point AB, Trankärrsgatan 15, 425 37 Hisings Kärra.
Vid frågor är du välkommen att kontakta oss via e-post: support@moodlife.se.