Retur & Reklamation
Ångerrätt och Retur
Ångerrätt
Som konsument har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från dagen efter att du mottagit din vara.
- Om ångerfristens sista dag infaller på en helgdag förlängs den till nästkommande vardag.
- Vid ångerrätt återbetalar vi beloppet inom 14 dagar från den dag då vi mottagit ditt meddelande.
- Du måste skicka tillbaka varan inom 14 dagar efter att du meddelat oss om ångerrätten. Återbetalning kan dröja tills varan återkommit eller tills du visat att den skickats tillbaka.
Om du har en obetald faktura hos Klarna, pausa fakturan i Klarnas app eller kontakta oss för hjälp.
Returer
Vi har 14 dagars returpolicy, vilket betyder att du har 14 dagar på dig att begära retur från det att du mottog artikeln.
Om du ska ha rätt till retur måste artikeln vara i samma skick som du mottog den i, oanvänd, med alla lappar kvar och i sin originalförpackning. Du måste även ha kvittot eller köpehandlingen.
Om du vill begära retur kan du kontakta oss på support@moodlife.se så återkopplar vi med returinstruktioner. Observera att returer måste skickas till vårt lager.
Om returen accepteras skickar vi dig en returfraktsedel samt instruktioner om hur och var du ska skicka paketet. Artiklar som skickas tillbaka till oss utan att retur först har begärts accepteras inte.
Om du har några frågor om returer kan du alltid kontakta oss på support@moodlife.se.
Returfrakt:
- Ytterligare returinstruktioner skickas via e-post.
Observera att plomberade eller förseglade produkter endast godkänns för retur om förseglingen är obruten.
Viktigt om returfrakt
- Returer kan inte skickas med PostNord Skicka Lätt eller PostNord Varubrev, eftersom dessa inte kan hämtas på PostNords Företagscenter.
- Du ansvarar för att returen når fram till vårt lager och rekommenderas att använda spårbar försändelse.
- Spara alltid spårningsnumret tills returen är hanterad.
Reklamation och Tvist
Reklamation
Du har rätt att reklamera en vara i upp till tre år från köpdatum, förutsatt att felet rapporteras inom skälig tid:
- Fel som anmäls inom två månader anses alltid vara inom skälig tid.
- Under de första sex månaderna ansvarar vi för att bevisa att felet inte är ursprungligt. Därefter måste du som kund visa att felet funnits från början eller orsakats av produktionen.
Vid reklamation:
- Kontakta oss via e-post på support@moodlife.se med namn, adress, ordernummer och en beskrivning av felet.
- Skicka gärna med bilder för att underlätta ärendehanteringen.
- Vid godkänd reklamation står vi för returfrakt och eventuella andra kostnader kopplade till reklamationen.
Undantag/artiklar utan retur
Vissa typer av artiklar får inte returneras, som färskvaror (till exempel livsmedel, blommar eller växter), anpassade produkter (till exempel specialbeställningar eller personanpassade artiklar) och egenvårdsprodukter (till exempel skönhetsprodukter). Vi accepterar inte heller returer av farliga material, lättantändliga vätskor eller gaser. Kontakta oss om du har frågor om eller problem med en viss artikel.
Tyvärr kan vi inte heller acceptera returer av rea-artiklar, presentkort eller övergripande rabatter.
Kontaktuppgifter vid reklamation:
E-post: support@moodlife.se
Returinstruktioner
Kontakta oss innan retur
Mejla oss på support@moodlife.se för att få en returreferens som ska inkluderas i returen.
Returadress
Vid godkänd retur via email från Mood Hälsobutik. Skicka din retur till:
Mood Hälsobutik c/o Medical Log Point AB
Trankärrsgatan 15
425 37 Hisings Kärra
Märk paketet med returreferens när du har fått en sådan.
Förpackning och fraktsätt
Produkten ska vara väl förpackad och i ursprunglig förpackning.
Returen ska skickas med spårbart fraktalternativ via PostNord eller annan speditör.
Tvistlösning
Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)
Box 174, 101 23 Stockholm
www.arn.se
European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR)
Hjälper konsumenter inom EU att lösa tvister online: https://ec.europa.eu/consumers/odr/